دارای نماد اعتماد وزارت صمت

44287287 – 44287244 – 09121022495 مهندس صادقی

تولید، تامین و پخش کالا و مصالح ساختمانی

کناف Knauf چیست؟ همراه لیست قیمت کناف

کناف چیست؟ لیست قیمت کناف Knauf و اجرای کناف سقف و دیوار و فروش گچ برگ و سازه کناف

بروزرسانی مطلب در
مهندس صادقی

مدیرعامل شرکت ساختمانی صاد
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مطالب مقاله کناف

کناف چیست؟

کناف نام یک شرکت آلمانی است که با برند KNAUF اقدام به تولید صفحات روکش دار گچی جهت اجرا کناف سقف و دیوار کناف ساختمان کرده است. همچنین این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان صفحات روکش دار گچی با برند کناف در جهان است. پانل کناف که به پانل روکش دار گچی نیز معروف است در کارخانه و با تکنولوژی روز دنیا تولید میشود. از گچ برگ کناف در ساخت دیوار کناف و سقف کناف و همچنین به منظور تولید دکور کناف استفاده میشود. پانل روکش دار گچی در سه ضخامت متنوع 9.5 میلیمتری و 12.5 میلیمتری و 15 میلیمتری تولید میشود. گچ برگ کناف 12.5 میلیمتری بیشترین مصرف را در کناف سقف و دیوار کناف در صنعت ساختمان ایران دارد. به منظور ساخت سقف کناف و یا دیوار کناف از گچ برگ و همچنین سازه مخصوص سقف و دیوار استفاده میشود. در واقع قیمت کناف از 3 عامل قیمت گچ برگ و قیمت سازه و همچنین اجرت نصب سقف و یا دیوار محاسبه میشود.

به این منظور برای استعلام قیمت کناف بهتر است ابتدا نقشه های سقف بررسی شود و یا اینکه استادکار کناف نسبت به بازدید از محل پروژه اقدام کند و با توجه به نوع سقف مقدار سازه مصرفی را تخمین بزند. همچنین با توجه به ارتفاع سقف کناف و نوع سقف میتوان نسبت به برآورد اجرت کناف کاری اقدام کرد. پس از تخمین میزان گچ برگ مصرفی و سازه مصرفی و همچنین اجرت و دستمزد و از مجموع این سه مورد میتوان قیمت کناف دیوار و یا قیمت کناف سقف را برآورد کرد. البته معمولاً با توجه به نوع سقف و یا دیوار از روی جداول شرکت کناف ایران میتوان میزان سازه مورد نیاز پروژه را برآورد کرد و همچنین با توجه به عرف دستمزد اجرایی میتوان به برآورد هزینه نهایی اقدام کرد. با توجه به نوع مصرف کناف در صنعت ساختمان 4 نوع پانل با خواص متفاوت تولید میشود که به تفضیل به شرح هر یک پرداخته میشود.

کناف سقف و کناف دیوار

مزایای کناف چیست؟

کناف یکی از جدیدترین روش های پوشش سقف و دیوار است که امروزه به دلیل مزایای زیادی که در مقایسه با سایر انواع روش های سنتی دارد در دنیا بسیار محبوب است. در ادامه به برخی از مزایای کناف اشاره شده است :

  • سرعت اجرای زیاد : صفحات کناف که به گچ برگ شناخته میشود به دلیل پیش ساخته بودن و همچنین روش اتصال آن به سازه سرعت نصب بسیار بالایی دارند. پیش از شروع کار ابتدا سازه های مخصوص که از جنس ورق گالوانیزه هستند به سقف و یا کف ساختمان متصل میشود. پس از آن صفحات پیش ساخته کناف به این سازه های گالوانیزه با استفاده از پیچ متصل میشود. پس از اتصال گچ برگ کناف به سازه سطح یکپارچه و آماده نقاشی آماده میشود. به دلیل پیش ساخته بودن صفحات کناف سرعت نصب آن بالاست به صورتی که در هر روز کاری یک کناف کار و یک کارگر قابلیت اجرای 30 متر مربع کناف را دارند.

  • سبک بودن وزن گچ برگ کناف : با توجه به اینکه گچ برگ کناف از جنس گچ پلیمری است و سازه کناف نیز از جنس ورق گالوانیزه است سقف و یا دیوار کناف بسیار سبک وزن هستند. کاهش وزن سقف کاذب و یا دیوار پارتیشن منجر به کاهش وزن بار مرده ساختمان میشود. مطابق با مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ایران هر آنچه بار مرده ساختمان کاهش پیدا کند اثر بار ثقلی ساختمان و همچنین نیروی جانبی وارد بر سازه کمتر میشود. از این رو با کاهش بار ثقلی و بار جانبی زلزله بر ساختمان سایز و ابعاد تیر ستون کاهش پیدا میکند که این مسئله منجر به کاهش هزینه تمام شده ساخت میشود.

  • انعطاف بالا در اجرای طرح های متنوع : یکی از مزایای اصلی سقف در مقایسه با انواع دیگر سقف کاذب مانند سقف شبکه انعطاف بالای گچ برگ کناف در اجرای طرح های قوسی شکل و ترکیبی است. با توجه به اینکه کناف از جنس گچ پلیمری است قابلیت انعطاف در اجرا دارد و از این رو میتوان به راحتی انواع قوس و طرح های ترکیبی را اجرا کرد. همچنین با استفاده از گچ برگ کناف میتوان انواع دکور کناف و تی وال را به راحتی اجرا کرد.

  • قیمت مقرون به صرفه : با توجه به سرعت بالای اجرای کناف سقف و دیوار و همچنین قیمت مقرون به صرفه گچ برگ و سازه گالوانیزه در مقایسه با گچ کاری سنتی از مزایای اصلی کناف است. برای اجرای گچ کاری سقف نیاز به میلگرد، رابیتس، گچ ساختمانی و استادکار ماهر است. در صورتی که برای کناف کاری نیاز به گچ برگ و سازه گالوانیزه است که این مسئله منجر به کاهش هزینه ها و سرعت اجرای سقف کاذب و یا دیوار کاذب میشود.

  • مقاومت در برابر رطوبت و حریق : برخی از انواع گچ برگ در برابر رطوبت مقاوم هستند از این رو در سرویس بهداشتی و حمام و همچنین در مکانهایی با رطوبت بالا میتوان از این نوع کناف بهره برد. همچنین مطابق ضوابط آتش نشانی برای پوشش دور ستون های فولادی و سقف پارکینگ و چاله آسانسور ملزم به استفاده از انواع گچ برگ ضد حریق هستیم. امروزه در داخل ایران انواع گچ برگ ضد رطوبت که به عنوان پانل MR شناخته میشود و همچنین انواع پانل ضد حریق که به پانل FR شناخته میشود تولید و به فروش میرسد. همچنین انواع پانل FM که هر دو خاصیت ضد حریق و ضد رطوبت را همزمان دارا هستند هم در ایران تولید میشود.

  • سهولت تعمیرات در صورت آسیب دیدگی : در صورتی که قسمتی از دیوار و یا سقف آسیب ببیند میتوان به سادگی و با جایگزینی قسمتی آسیب دیده با گچ برگ کناف جدید اقدام به تعمیر آن کرد. با توجه به اینکه امکان آسیب دیدگی قسمتی از دیوار و یا سقف در اثر برخورد ضربه مستقیم به آن هست به سادگی میتوان آن را ترمیم کرد. همچنین استفاده از دریچه بازدید از جنس کناف برای بازرسی تاسیسات آب و فاضلاب و همچنین سرکشی به بالای سقف کاذب به سادگی امکانپذیر است.

  • قابلیت نورپردازی : با توجه به اینکه انواع طرح دلخواه را میتوان با استفاده از کناف برای سقف پذیرایی و یا اتاق خواب اجرا کرد قابلیت نورپردازی سقف یکی از مزایای اصلی سقف کناف است. انواع طرح دور باکس، نور مخفی هالوژن و نورپردازی شلنگی به راحتی با استفاده از کناف قابل اجراست.

  • سهولت در اجرای کاغذ دیواری و دیوارپوش : پس از از اجرای دیوار کناف و اجرای بتونه کناف سطح دیوار کاملاً صاف و مسطح است و از این رو نصب کاغذ دیواری و دیوارپوش به سادگی بر روی آن قابل اجراست. چسب مخصوص کاغذ دیواری و دیوارپوش به صورت کامل بر روی سطح کناف می چسبد و برای اجرا بسیار مناسب است.

مزایای کناف

معایب کناف چیست؟

در کنار مزایایی که کناف دارد مانند هر نوع مصالح ساختمانی دیگر نیز معایبی را دارد که در زیر به آن اشاره شده است :

  • آسیب پذیری در برابر ضربه : شاید بزرگترین معایب کناف آسیب پذیری آن در برابر ضربه شدید است. در صورتی که شدت ضربه زیاد باشد ممکن است کناف دچار آسیب دیدگی و شکستگی شود. البته ترمیم قیمت آسیب دیده به سادگی انجام میشود. در مقایسه با انواع بلوک ساختمانی آسیب پذیری کناف در برابر ضربه بیشتر است.

  • شکم انداختن سقف : در شرایطی که اجرای کناف سقف مطابق با اصول شرکت KNAUF نباشد و یا از سازه های غیر استاندارد و ضعیف برای اجرای سقف کناف استفاده شود، در صورتی که طول سقف زیاد باشد ممکن است سقف اجرا شده شکم اندازد. البته لازم به ذکر است که شکم انداختن سقف کناف از معایب کناف نیست و بیشتر مربوط به اجرای آن است.

  • موج دار شدن سقف یا دیوار : در صورتی که از پانل کناف درجه 2 در اجرای سقف کناف یا دیوار استفاده شود ممکن است پس از اجرا سقف یا دیوار موج دار به نظر برسد. در این شرایط توصیه میشود از پانل و سازه درجه 1 استفاده شود تا پس از اجرا مشکل موج دار شدن پیش نیاید.

  • ترک خوردن محل اتصال : با توجه به اینکه در محل اتصال گچ برگ ها با یکدیگر از نوار تیپ Tape شرکت کی پلاس کناف و بتونه استفاده میشود در صورتی که محل درز به درستی و اصولی اجرا نشود امکان ترک خوردگی وجود دارد. نوار تیپ کناف با عرض 5 سانتیمتر است که در محل اتصال گچ برگ ها اجرا میشود. پس از اجرای تیپ کناف با استفاده از بتونه کناف درزگیری به طور کامل اجرا میشود. در صورتی که بتونه کناف غیر استاندارد باشد پس از مدتی و در اثر انقباض و انبساط ممکن است محل درز ها دچار ترک خوردگی شود.

  • آسیب به دیوار و سقف در اثر زلزله : در صورتی که اجرای سقف کناف و یا دیوار کناف مطابق با آیین نامه های ساختمانی و مقاوم در برابر زلزله اجرا نشود ممکن است پس از زلزله آسیب جدی به سقف با دیوار وارد شود. البته با توجه به سبکی وزن گچ برگ کناف امکان آسیب دیدگی به افراد حاضر در ساختمان بسیار کم است. اما ممکن است این خسارت بار مالی به ساکنان ساختمان وارد کند.

معایب کناف

قیمت کناف چقدر است؟

قیمت کناف از 4 جز اصلی تشکیل شده است. قیمت نهایی اجرای کناف شامل قیمت گچ برگ، قیمت سازه، اجرت کناف کار و هزینه حمل و نقل است. با توجه به اینکه اجرای کناف در مقایسه با سایر انواع مصالح ساختمانی مقرون به صرفه است روز به روز پیمانکاران ساختمان به استفاده از کناف ترغیب میشوند. در زیر به روش محاسبه قیمت کناف اشاره میشود :

  • قیمت گچ برگ کناف : گچ برگ کناف در ابعاد 120 در 240 سانتیمتر و در دو ضخامت 9.5 میلیمتر و 12.5 میلیمتر تولید و به فروش میرسد. ضخامت 9.5 میلیمتر معمولاً در اجرای قوس و دکور کناف و ضخامت 12.5 میلیمتر برای اجرای سقف و دیوار کناف کاربرد دارد. همچنین قیمت گچ برگ کناف در دو نوع درجه 1 و درجه 2 تولید میشود. گچ برگ درجه 2 نسبت به گچ برگ درجه 1 قیمت کمتری دارد اما به دلیل امکان موج در ورق توصیه میشود در قیمت هایی که در دید است اجرا نشود. به عنوان مثال در مکان هایی که در دید نیست مانند چاله آسانسور یا پوشش سقف کاذب میتوان از گچ برگ درجه 2 استفاده کرد. قیمت گچ برگ با توجه به کارخانه تولید کننده آن در بازار متفاوت است. قیمت گچ برگ در هزینه نهایی قیمت کناف تاثیر به نسبت کمی دارد. از بزرگترین تولید کنندگان گچ برگ در ایران میتوان به کارخانه کی پلاس، کارخانه باتیس، کارخانه جی برد و کارخانه بانا اشاره کرد که در حال حاضر سهم عمده بازار را در اختیار دارند. قیمت کناف رابطه مستقیمی با کارخانه تولید کننده آن دارد.

  • قیمت سازه کناف : برای اجرای سقف کناف از سازه F و سازه U و سازه نبشی استفاده میشود. همچنین برای اجرای دیوار از سازه Stud و سازه Runner استفاده میشود. قیمت سازه کناف ارتباط مستقیمی با ضخامت ورق گالوانیزه آن دارد. هرچه ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر باشد قیمت سازه بیشتر میشود و از این رو قیمت تمام شده اجرای کناف نیز بیشتر میشود. البته باید این مطلب را در نظر داشت که چنانچه ضخامت ورق سازه کم باشد سازه ضعیف میشود و احتمال شکم انداختن و یا موج دار شدن سقف و دیوار کناف وجود دارد. همچنین در صورتی که سازه کناف خیلی ضعیف باشد سقف یا دیوار غیر پایدار میشود که این مسئله ممکن است منجر به آسیب کلی به سازه شود. سازه F و سازه U و سازه نبشی یا L در سه ضخامت 0.47 و 0.5 و 0.6 تولید و به فروش میرسد. هرچه ورق نازکتر باشد قیمت سازه کمتر خواهد بود. همچنین سازه در دو نوع بال پهن و بال کوتاه تولید میشود که قیمت سازه بال کوتاه نسبت به سازه بال بلند کمتر است. همچنین سازه استاد و رانر دیوار با ضخامت 0.5 تولید میشود. هرچه ضخامت سازه بیشتر باشد قیمت سازه نیز افزایش پیدا میکند. همچنین قیمت سازه تاثیر بسیار زیادی در قیمت کناف اجرا شده دارد و از این رو توصیه میشود پیش از استعلام قیمت کناف نسبت به ضخامت و استاندارد بودن سازه اطمینان حاصل شود.

  • هزینه کناف کاری : استادکار کناف به همراه کارگر با توجه به متراژ کار به صورت اجرتی و یا روز مزد کناف کاری را انجام میدهند. هزینه اجرت کناف کاری معمولاً به صورت متر مربعی استعلام میشود و برخی از کناف کاران نیز به صورت روز مزدی کار میکند که معمولاً استادکاران حرفه ای روز مزد کار نمیکند. در پروژه های کوچک و کمتر از 300 متر معمولاً کناف کاران ماهر و با تجربه کمتر به صورت اجرتی کار میکند و معمولاً قیمت کناف را به صورت کلی و همراه با جنس اعلام میکند. اما در پروژه های بزرگ معمولاً هزینه اجرت از هزینه اجناس به صورت جداگانه اعلام میشود. سابقه کار کناف کار و همچنین پیچیدگی طرح و ارتفاع سقف تاثیر مستقیمی بر اجرت کناف کار دارد و مشخصاً بر قیمت نهایی کناف اثر گذار است. در پروژه های شخصی و خانگی توصیه میشود پیش از اجرای کناف نسبت به استعلام قیمت اجرت از کناف کار اقدام شود.

  • هزینه حمل و نقل : با توجه به متراژ کناف امکان ارسال بار از کارخانه و یا انبار به محل پروژه امکان پذیر است. در صورتی که متراژ خرید بیش از 2500 متر مربع باشد توصیه میشود از کارخانه مستقیماً به محل پروژه بار ارسال شود. در پروژه های شخصی و خانگی توصیه میشود از انبار کناف به محل پروژه حمل و نقل صورت گیرد. هر وانت نیسان امکان حمل یک پالت، هر ماشین خاور امکان حمل 2 پالت، هر کامیون امکان حمل 6 پالت و هر تریلی امکان حمل 10 پالت را به محل پروژه را دارد هزینه حمل و نقل با توجه به مسافت کارخانه یا انبار از محل پروژه بر روی قیمت کناف اجرا شده موثر است. توصیه میشود پیش از اجرا نسبت به استعلام هزینه حمل و نقل نیز استعلام شود.

قیمت کناف

مراحل اجرای کناف سقف چیست؟

  • تراز یابی سقف کناف : پیش از اجرای کناف سقف ابتدا باید نسبت به محاسبه تراز سقف اقدام شود. به این معنی که حداقل 5 سانتیمتر پایین تر از پایین ترین آویز سقف به عنوان تراز کار محاسبه میشود. به عنوان مثال چنانچه تاسیسات فاضلاب آویز در سقف پایین ترین تراز در سقف بتنی باشد لازم است که حداقل 5 سانتیمتر فاصله بین سقف کناف و لوله فاضلاب باشد. تراز یابی سقف کناف به دو روش صورت میگیرد. 1- با استفاده از تراز لیزری : معمولاً در این روش تراز یابی سقف با دقت حداکثر دقت صورت میگیرد. 2- با استفاده ریسمان بنایی : ریسمان بنایی به گچ رنگی آغشته است و معمولاً برای تراز یابی استفاده میشود. استفاده از این روش سنتی است و برای کناف کاری توصیه نمیشود.

  • نصب پروفیل نبشی کناف سقف : پس از تراز یابی سقف کناف ابتدا پروفیل نبشی کناف که به L25 معروف است دور تا دور محیط دیوار با استفاده از پیچ و رول پلاک متصل میشود.

  • اجرای آویز با استفاده از پروفیل U : پس از اطمینان از استحکام نبشی گالوانیزه به دیوار با استفاده از پروفیل U نسبت به آویز گیری از سقف اقدام میشود. آویز گیری باید به گونه ای صورت گیرد که تراز سقف کناف به درستی انجام شود. همچنین برخی از کناف کارای برای استحکام بیشتر سقف از پروفیل F برای آویز گیری استفاده میشود.

  • اجرای شبکه سازه با پروفیل F : پس از اتمام آویز گیری نسبت به اتصال پروفیل F به آویزها با استفاده از کلیپس مخصوص و یا با استفاده از پیچ سازه به سازه اقدام میشود. سازه F به صورت چشمه های مربعی شکل و با حداکثر طول چشمه 120 سانتیمتر نصب میشود.

  • نصب گچ برگ کناف به شبکه سازه : پس از اتمام نصب سازه F پانل گچ برگ با استفاده از پیچ مخصوص پانل به سازه متصل میشود. در این مرحله اجرای تراز کناف سقف بسیار مهم است. همچنین فاصله درزها یابد به گونه ای باشد که از ترک خوردگی پس از نقاشی جلوگیری شود.

  • درزگیری گچ برگ با استفاده از بتونه درزگیری : پس از اتمام نصب گچ برگ و سازه با استفاده از نوار توری 5 سانتی که به تیپ Tape کناف معروف است اقدام به درگیری میشود. پس از نصب نوار توری بتونه مخصوص کناف با استفاده از کاردک به روی آن به دقت کشیده میشود. پس از خشک شدن بتونه کناف سطح درزگیری شده با استفاده از سنباده اقدام به مسطح سازی درز کناف اقدام میشود.

  • ماستیک و نقاشی سقف کناف : پس از آماده سازی درزهای کناف پودر ماستیک به سطوح گچ برگ کشیده میشود. هدف از اجرای ماستیک آماده سازی گچ برگ برای رنگ آمیزی است. پس از خشک شدن ماستیک و سنباده کشی سقف کناف آماده نقاشی با انواع رنگ اکریلیک، پلاستیک و روغنی میشود.

مراحل اجرای کناف سقف

مراحل اجرای دیوار کناف چیست؟

  • مکان یابی دیوار کناف : با توجه به نقشه های معماری و محل قرارگیری دیوار کاذب در ساختمان اقدام به مکان یابی دقیق دیوار در محل مورد نظر میشود. برای مکان یابی دیوار در پروژه های بزرگ از دوربین نقشه برداری و در پروژه های ساختمانی کوچکتر از متر و تراز لیزری استفاده میشود. پس از مشخص شدن محل نصب مطابق نقشه اقدام به اجرای پروفیل سازه دیوار میشود.

  • نصب سازه دیوار کناف : دیوار کناف به دو روش خود ایستا و غیر خود ایستا اجرا میشود. در روش دیوار کناف خود ایستا یا خود آویز ابتدا پروفیل رانر بر روی زمین و به صورت تراز به صورت افقی با استفاده از پیچ و رول پلاک به زمین متصل میشود. پس از نصب سازه رانر بر روی زمین سازه استاد که نقش ستون را در دیوار کناف دارد با استفاده از پیچ ساره به سازه به پروفیل رانر متصل میشود. در مرحله نصب سازه استاد باید دقت شود که پروفیل به صورت کاملاً عمودی و شاقولی اجرا شود. توصیه میشود در مرحله شاقول کردن سازه استاد هم از تراز لیزری استفاده شود.

  • نصب گچ برگ بر روی سازه دیوار : در این مرحله پس از نصب کامل سازه دیوار و اطمینان از تراز و شاقول بودن سازه اقدام به نصب گچ برگ با استفاده از پیچ پانل به سازه میشود. در این مرحله باید از فاصله بین درز پانل ها دقت کرد تا بعد از نقاشی در محل درز دیوار کناف ترک رخ ندهد.

  • درزگیری گچ برگ با استفاده از بتونه درزگیری : پس از اتمام نصب گچ برگ و سازه با استفاده از نوار توری 5 سانتی که به تیپ Tape کناف معروف است اقدام به درگیری میشود. پس از نصب نوار توری بتونه مخصوص کناف با استفاده از کاردک به روی آن به دقت کشیده میشود. پس از خشک شدن بتونه کناف سطح درزگیری شده با استفاده از سنباده اقدام به مسطح سازی درز کناف اقدام میشود.

  • ماستیک و نقاشی دیوار کناف : پس از آماده سازی درزهای کناف پودر ماستیک به سطوح گچ برگ کشیده میشود. هدف از اجرای ماستیک آماده سازی گچ برگ برای رنگ آمیزی است. پس از خشک شدن ماستیک و سنباده کشی سقف کناف آماده نقاشی با انواع رنگ اکریلیک، پلاستیک و روغنی میشود. همچنین سطح دیوار به طور کامل آماده نصب انواع کاغذ دیواری و دیوارپوش است.

مراحل اجرای دیوار کناف

پانل کناف RG چیست؟

 پانل روکش دار گچی RG که در ایران به پانل معمولی نیز معروف است در بین انواع دیگر پانل بیشترین مصرف را در اجرای کناف سقف و یا دیوار کناف دارد. پانل RG یا پانل آرجی با توجه به اینکه در ساخت دیوار کناف و سقف کناف کاربرد عمومی دارد بیشترین تولیدات کارخانه و همچنین بیشترین مصرف را در بین انواع دیگر صفحات روکش دار گچی دارد. همچنین همانطور که قبلاً گفته شد پانل RG 12.5 بیشترین مصرف را دارد. پانل RG در 5 ضخامت 6.5 میلیمتر و 8.5 میلیمتر و 9.5 میلیمتر و 12.5 میلیمتر و 15 میلیمتر تولید و به فروش میرسد. البته نوع 9.5 میلیمتر و 12.5 میلیمتر بیشترین تولید و بیشترین مصرف را در اجرای کناف سقف پروژه های ساختمانی ایران دارد و از این نظر بیشترین تولیدات کارخانه کناف ایران کی پلاس و کارخانه باتیس و جی برد نیز این نوع پانل است. عرض هر پانل کناف RG برای اجرای دیوار کناف برابر با 120 سانتیمتر و طول آن 240 سانتیمتر است و از این رو هر برگه کناف میتواند 2.88 متر مربع را پوشش بدهد. البته برخی از تولیدکنندگان گچ برگ RG در ایران مانند کناف ایران کی پلاس اقدام به تولید صفحاتی به ابعاد 120 در 250 سانتیمتر میکنند که هر برگه از آن 3 متر مربع از دیوار کناف یا کناف سقف را میپوشاند. پانل RG ضخامت 9.5 در هر پالت دارای 104 برگه میباشد و از آنجایی که هر برگه 2.88 متر مربع میباشد از این رو هر پالت از کناف آرجی میتواند 299.52 متر مربع از سقف و یا دیوار کناف را به منظور دیوارچینی پوشش دهد. همچنین در هر پالت کناف آرجی 12.5 میلیمتری دارای 84 برگه میباشد که برای پوشش 241.92 متر مربع کناف سقف یا دیوار کافی است.

گچ برگ کناف RG برای سقف کناف

پانل MR کناف چیست؟

پانل MR یا پانل ضد رطوبت که در ایران به آن پانل ام آر نیز گفته میشود در مکان هایی که در معرض رطوبت و یا در مجاورت آب قرار دارند استفاده میشوند. پانل MR کناف یا اصطلاحاً پانل ام آر معمولاً در کناف سقف و دیوار سرویس بهداشتی و همچنین دیوار و سقف کناف حمام کاربرد دارد. با توجه به اینکه در حمام و سرویس بهداشتی رطوبت وجود دارد باید الزاماً در سقف کاذب از پانل روکش دار گچی ضد رطوبت و پانل MR استفاده کرد. پانل مقاوم در برابر رطوبت در کارخانه پانل جی برد و همچنین شرکت کناف ایران کی پلاس تولید میشود و هر دو شرکت در تولید گچ برگ بسیار با کیفیت هستند. هر دو کارخانه باتیس و کی پلاس محصولات استاندارد و با کیفیت و مطابق مقررات ملی ساختمان ایران تولید میکنند و سهم عمده ای در بازار ایران دارند. پانل روکش دار گچی MR در ضخامت های 12.5 میلیمتر و 15 میلیمتر تولید و به فروش میرسد که نوع 12.5 میلیمتر آن بیشترین کاربرد را در کناف سقف در صنعت ساختمان دارد. ابعاد هر پانل کناف MR معادل 120 سانتیمتر در 240 سانتیمتر است که هر برگه از آن میتواند 2.88 متر مربع از سقف و یا دیوار کناف را پوشش دهد. همچنین در هر پالت از پانل روکش دار گچی مقاوم در برابر رطوبت 76 برگه موجود است و از این رو هر پالت میتواند 218.88 متر مربع از سقف کناف یا دیوار مکان هایی که در مجاورت آب و یا رطوبت قرار دارد را پوشش دهد. مشخصات ذکر شده مربوط به شرکت کناف ایران کی پلاس میباشد. البته شرکت باتیس نیز تقریباً همین مشخصات را دارد. برای تولید پانل MR از انواع گچ ساختمانی پلیمری ضد آب استفاده میشود.  این نوع گچ در مقابل رطوبت و در مجاورت آب بر عکس انواع گچ ساختمانی معمولی مقاوم است. در تولید گچ برگ ضد رطوبت از این نوع گچ پلیمری استفاده میشود. البته لازم به ذکر است مقاومت گچ برگ ضد رطوبت در مقابل محیط با رطوبت بسیار زیاد مانند سقف کناف استخر پس از مدتی دچار افت میشود. در این موارد توصیه میشود که از پانل مقاوم در برابر رطوبت بوردکس استفاده شود. پانل بوردکس برای اجرای سقف کناف و یا کناف دیوار استخر بسیار مناسب است و توصیه میشود از این نوع پانل در سقف استخر استفاده شود. همچنین از دیگر کاربردهای پانل بوردکس میتوان به اجرای دیوار پیرامونی ساختمان و به عنوان پوشش نما اشاره کرد.

گچ برگ MR برای کناف سقف

پانل FR کناف چیست؟

پانل اف آر کناف یا گچ برگ FR نوعی از پانل روکش دار گچی است که در مقابل حریق و آتش سوزی مقاوم است. معمولاً در مکان هایی که امکان آتش سوزی وجود دارد و تجهیزات حساس به آتش در این اماکن وجود دارد با توجه به اینکه باید از گسترش آتش جلوگیری شود از پانل FR استفاده میشود. به عنوان مثال در ساخت دیوار کناف و کناف سقف در اتاق سرور از این پانل مقاوم در برابر حریق و پانل FR استفاده میشود. با توجه به اینکه تجهیزات موجود در اتاق سرور حساس است در مقابل حریق و آتش سوزی باید کاملاً ایمن باشد. همچنین از پانل ضد آتش و ضد حریق به منظور پوشش دور تا دور ستون های فولادی در مجتمع های تجاری و همچنین به عنوان پوشش کناف سقف در پارکینگ های اماکن حساس مانند بیمارستان ها استفاده میشود. از دیگر استفاده های پانل FR در اجرای دیوار کناف چاله و تونل آسانسور است. مطابق با مقررات ملی ساختمان ایران اتاقک آسانسور باید در مقابل هرگونه حریق مقاوم باشد. در صورتی که نتوان از پانل FR به هر دلیلی استفاده کرد میتوان از انواع پانل سیمانی استفاده کرد. در برخی از شرایط به دلیل نوسان تولیدات کارخانه ها ممکن است گچ برگ FR در بازار کمیاب شود که در این شرایط با نظر مهندسین مشاور میتوان از پانل سیمانی استفاده کرد. پانل FR در دو ضخامت 12.5 و 15 میلیمتر تولید و به فروش میرسد. ابعاد هر برگه از پانل اف آر 120 در 240 سانتیمتر است و از این رو هر برگ از آن 2.88 متر مربع کناف سقف را پوشش میدهد. در هر پالت از گچ برگ مقاوم در برابر حریق 72 برگه موجود است و از این رو هر پالت میتواند 218.88 دیوار کناف متر مربع را پوشش میدهد.

گچ برگ کناف ضد حریق برای دیوار کناف

پانل FM چیست؟

پانل اف ام کناف یا گچ برگ FM نوعی از پانل روکش دار گچی است که در اجرای دیوار کناف مقابل حریق و آتش سوزی مقاوم و همچنین در مقابل رطوبت مقاوم است. معمولاً در مکان هایی که امکان آتش سوزی و همچنین در مجاورت رطوبت و آب وجود دارد و تجهیزات حساس به آتش در این اماکن وجود دارد با توجه به اینکه باید از گسترش آتش جلوگیری شود از پانل FM استفاده میشود. همچنین از آنجایی که پس از آتش سوزی امکان شروع به کار سیستم اطفا حریق موجود در کناف سقف وجود دارد از پانل FM استفاده میشود. پانل FM در دو ضخامت 12.5 و 15 میلیمتر تولید و به فروش میرسد. ابعاد هر برگه از پانل اف ام 120 در 240 سانتیمتر است و از این رو هر برگ از آن 2.88 دیوار کناف متر مربع را پوشش میدهد. در هر پالت از گچ برگ مقاوم در برابر حریق و مقاوم در برابر رطوبت 72 برگه موجود است و از این رو هر پالت میتواند 218.88 متر مربع کناف سقف را پوشش میدهد.

پانل بوردکس کناف برای اجرای کناف دیوار

انواع سازه کناف سقف کدام است؟

به منظور ساخت دیوار کناف و یا کناف سقف و با توجه به نوع آن نیاز به سازه کناف میباشد. سقف کناف معمولاً در دو تیپ A و تیپ B اجرا میشود. مطابق با دستورالعمل شرکت KNAUF چنانچه طول سقف زیاد باشد باید از تیپ A استفاده کرد اما در صورتی که کاهش هزینه ها مد نظر کارفرما باشد میتوان تیپ B نیز در اجرای کناف سقف استفاده کرد. پر کاربرد ترین پروفیل برای اجرای کناف سقف پروفیل F و یا سازه F میباشد که در زبان محاوره نصابان به آن پروفیل اف گفته میشود. پروفیل F در واقع نقش اصلی را در استحکام کناف سقف دارد و گچ برگ کناف به آن متصل میشود. همچنین در اجرای دیوار کناف نیز برخی از نصابان از سازه F استفاده میکنند. همچنین برخی از نصابان برای ساپورت گیری از این سازه در اجرای نمای ساختمان نیز استفاده میکنند. در این شرایط توصیه میشود مطابق مقررات ملی ساختمان ایران نسبت به اجرای ساپورت گیری برای دیوار کناف اقدام شود. از انواع پیچ کناف با طول 2.5 میلیمتر و 3.5 میلیمتر برای اتصال گچ برگ به پروفیل F استفاده میشود. پروفیل F کناف در سه ضخامت 400 میکرون و 500 میکرون و 600 میکرون تولید و به فروش میرسد. بدیهی است که هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد استحکام سازه F در اجرای کناف سقف نیز افزایش پیدا میکند. انتخاب ضخامت سازه در قیمت سازه بسیار مؤثر است. همچنین برای اتصال و آویز گیری از سقف از پروفیل U استفاده میشود. پروفیل U نیز در سه نوع ضخامت 400 میکرون و 500 میکرون و 600 میکرون تولید میشود و مشخص است که هرچه ضخامت ورق سازه U بیشتر باشد استحکام آن در اجرای کناف سقف و یا دیوار کناف نیز بیشتر است. پروفیل U کناف معمولاً با استفاده از کلیپس به پروفیل U متصل میشود و همچنین با استفاده از میخ و چاشنی از سقف بتنی آویز گیری انجام میشود. انواع مختلفی از میخ و چاشنی در بازار موجود است که بهترین آن میخ و چاشنی ردهیت کناف است. میخ و چاشنی ردهیت RED HIT کناف اصل دارای هولوگرام میباشد و با استفاده از تفنگ مخصوص به منظور ساپورت گیری کناف سقف میخ به سقف بتنی متصل میشود. با استفاده از میخ پروفیل U را به سقف متصل میکنند و این پروفیل به عنوان آویز پروفیل F استفاده میشود. به منظور اتصال سقف کناف به دیوار دور تا دور سقف از نبشی کناف استفاده میشود. پروفیل نبشی کناف که به آن پروفیل L نیز گفته میشود معمولاً دارای طول 25 میلیمتر یا 2.5 سانتیمتر است. از این رو به پروفیل نبشی کناف سازه L25 نیز گفته میشود و معمولاً در سه ضخامت 400 میکرون و 500 میکرون و 600 میکرون تولید و به فروش میرسد. واضح است که هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد استحکام سازه نبشی در اجرای کناف سقف و یا دیوار کناف بیشتر است. همچنین با افزایش ضخامت ورق قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند. پروفیل نبشی به وسیله پیچ به دیوار متصل میشود. بهتر است که در زمان نصب سازه نبشی به دیوار از تراز لیزری استفاده شود تا نصب سازه کناف سقف با حداکثر دقت صورت گیرد. جهت نصب دیوار کناف از پروفیل مخصوص استفاده میشود که با توجه به نوع دیوار کناف میتوان از انواع پروفیل دیوار استفاده کرد.

کناف سقف

انواع سازه دیوار کناف کدام است؟

در شرایطی که اقدام به ساخت دیوار کناف خود ایستا کنیم باید از سازه رانر استفاده شود. پروفیل رانر در سه نوع U50 و U75 و U100 تولید و به فروش میرسد. البته با توجه به اسناد و نقشه ها پروفیل استاد به صورت UW نامگذاری میشود اما در محاوره به آن پروفیل رانر یا سازه Runner گفته میشود. پروفیل رانر بر روی زمین و با استفاده از پیچ کناف به زمین متصل میشود. و سازه استاد که نقش ستون را در دیوار کناف دارد به پروفیل استاد متصل میشود. با توجه به ضخامت دیوار از پروفیل استاد و پروفیل رانر با ابعاد مختلف استفاده میشود. پروفیل استاد و یا سازه Stud عضوی قائم است که نقش ستون را دارد و در سه اندازه C50 و C75 و C100 تولید و به فروش میرسد. البته در نقشه های کناف به سازه استاد سازه CW گفته میشود اما معمولاً به عنوان سازه C در بازار به فروش میرسد. در صورتی که هدف از اجرای کناف سقف و یا دیوار کناف عایق کاری حرارتی و یا عایق کاری صوتی باشد میتوان از انواع پشم سنگ و یا پشم شیشه استفاده کرد. از پشم سنگ به منظور عایق کاری صوتی مابین دیوار و دو گچ برگ دیوار استفاده میشود. همچنین از پشم شیشه میتوان به منظور عایق کاری حرارتی مابین کناف دیوار استفاده کرد. البته عمدتاً از پشم سنگ در دیوار کناف و از پشم شیشه در کناف سقف استفاده میشود. پشم سنگ در دو نوع رولی و تخته ای و با دانسیته های متفاوت و متناسب با نوع کاربری آن به فروش میرسد. پروفیل استاد و رانر کناف معمولاً در سه ضخامت 400 میکرون و 500 میکرون و 600 میکرون تولید و به فروش میرسد. واضح است که هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد استحکام سازه رانر و استاد در اجرای کناف سقف و یا دیوار کناف بیشتر است. همچنین با افزایش ضخامت ورق قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند. پروفیل رانر و استاد در زمان اجرای دیوار کناف به وسیله پیچ به دیوار متصل میشود. بهتر است که در زمان نصب سازه نبشی به دیوار از تراز لیزری استفاده شود تا نصب سازه رانر و استاد با حداکثر دقت صورت گیرد.

دیوار کناف

بتونه کناف چیست؟

پس از اجرای کناف سقف و یا دیوار کناف معمولاً جای پیچ بر روی پانل با استفاده از بتونه مخصوص کناف و همچنین نوار درزگیر کناف که به آن تیپ Tape کناف گفته میشود. بتونه کناف با نام بتونه درزگیر کناف در کیسه 20 کیلوگرمی و کیسه 5 کیلوگرمی جهت درزگیری انواع کناف سقف و دیوار کناف تولید و به فروش میرسد. بتونه کناف به دلیل انعطاف پذیری و راحتی کار با آن پرمصرفترین نوع بتونه پیش از نقاشی در بازار ایران است. همچنین پس از انجام درزگیری با بتونه کناف و تیپ 5 سانتی مخصوص کناف سقف اقدام به ماستیک مخصوص میکنیم تا سطح کار برای نقاشی آماده شود. از دیگر انواع اندود ها و پودرهای کناف میتوان به بورد فیکس که در کیسه 20 کیلوگرمی به فروش میرسد و همچنین ماستیک مخصوص دیوار کناف که در کیسه 20 کیلوگرمی تولید و به فروش میرسد میتوان اشاره کرد. همچنین عایق آبی در سطل 25 کیلویی و اسکیم لایت در کیسه 30 کیلویی تولید میشود. شرکت کناف ایران کی پلاس همچنین اقدام به تولید دو نوع چسب کاشی TA Flex و TA Plus در کیسه 25 کیلوگرمی و همچنین انواع ابزار آلات ساختمانی مخصوص اجرای سقف کناف و دیوار کناف میکند. بتو گیپس نیز یکی دیگر از تولیدات کارخانه کی پلاس در کیسه 30 کیلویی میکند. فروشگاه ساختمانی صاد اقدام به فروش کلیه ملزومات کناف سقف و دیوار کناف میکند و در صورت نیاز استادکار باتجربه و حرفه ای جهت نصب به محل پروژه شما اعزام خواهد شد. لطفاً جهت هماهنگی بیشتر از طریق شماره تلفن موجود در سایت و همچنین از طریق صفحه تماس با ما در منو سایت با ما در ارتباط باشید.

بتونه کاری کناف

لیست قیمت کناف و سازه کناف

قیمت گچ برگ کناف بر اساس متر مربع و سازه کناف بر اساس متر طول درج شده است

  • قیمت پانل RG کناف 77,800 تومان
  • قیمت پانل MR کناف 99,400 تومان
  • قیمت پانل FR کناف 100,800 تومان
  • قیمت پانل FM کناف 110,500 تومان
  • قیمت پانل باتیس 9.5 میلیمتری 71,000 تومان
  • قیمت پانل باتیس 12.5 میلیمتری 73,000 تومان
  • قیمت پانل باتیس ضد رطوبت 85,000 تومان
  • قیمت آکواپنل 850,000 تومان
  • قیمت پانل بوردکس 700,000 تومان
  • قیمت پروفیل F47 کناف 16,300 تومان
  • قیمت پروفیل U36 کناف 11,300 تومان
  • قیمت پروفیل L25 کناف 7,700 تومان
  • قیمت میخ و چاشنی رد هیت 230,000 تومان
  • قیمت بتونه کناف 20 کیلویی 130,000 تومان
سوالات متداول کناف
پرسش و پاسخ کناف
تعداد پرسش و پاسخ : 22

22 پاسخ

  1. سلام مهندس آیا میشود از کناف ۹.۵ میلیمتری به جای کناف ۱۲.۵ در سقف و دیوار استفاده کرد؟ آیا مقاومت کافی را دارد؟

    1. سلام.. پانل 9.5 کناف معمولاً برای ساخت قطعات دکور کناف استفاده میشود و برای استفاده در کناف سقف استحکام کافی را ندارد. برای قطعات دکوری کناف و همچنین دورباکس منحنی که نیاز به انحنا و برش عرضی است استفاده از پانل 9.5 و برای سقف کناف مطابق با ضوابط آیین نامه ای گچ برگ 12.5 میل توصیه میشود. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  2. سلام برای شمال کشور شهر بندر انزلی میتوان از پانل کناف ضد رطوبت استفاده کرد یا جواب نمیدهد؟

    1. سلام.. در صورتی که مقصود شما از کناف کاری داخل ساختمان است میتوان از پانل ضد رطوبت MR در شهر بندر انزلی استفاده کرد. اما در صورتی که برای نمای ساختمان از گچ برگ میخواهد استفاده کنید باید از آکواپنل کناف و یا پانل بوردکس استفاده شود. همانطور که مشخص است پانل MR فقط ضد رطوبت است و در مقابل آب 100 در 100 مقاوم نیست. در حالی که آکواپنل کناف و یا پانل بوردکس در مقابل آب 100% مقاوم است. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  3. سلام برای نصب سقف کناف نیاز به راهنمایی دارم؟ منزل ما حدود ۱۱۰ متر مربع هست و دورباکس و نور مخفی هالوژن کناف میخواهم اجرا کنم؟ هزینه کناف کاری چقدر میشود؟

    1. سلام.. برای استعلام قیمت کناف کاری با مصالح و بدون مصالح و یا اجرتی و همچنین برای مشاهده نمونه طرح ها و پروژه های انجام شده لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  4. سلام آقای مهندس صادقی
    آیا آکواپنل با بوردکس فرق دارد؟ جنسشون چی هست؟ آیا تولید کارخانه کناف هستند؟

    1. سلام.. آکواپنل تولید کارخانه کناف آلمان Knauf است و بوردکس تولید کشور ترکیه است. پانل آکواپنل از جنس سیمان و گچ پلیمری است در حالی که پانل بوردکس از جنس گچ پلیمری است. هر دو پانل آکواپنل کناف و بوردکس برای سقف استخر و نمای ساختمان کاربرد دارد. پانل بوردکس در مقایسه با آکواپنل سبکتر است و مانند گچ برگ معمولی کناف با کاتر قابل برش است. در حالی که آکواپنل با استفاده از دستگاه سنگ فرز برش داده میشود. همچنین قیمت آکواپنل کناف در مقایسه با پانل بوردکس بیشتر است. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  5. سلام آقای مهندس برای سفف استخر میتوان از کناف ضد رطوبت mr استفاده کرد؟ مشکلی پیش نمی آید؟

    1. سلام.. استفاده از کناف ضد رطوبت MR برای سقف استخر پیشنهاد نمیشود. با توجه به اینکه میزان بخار آب در سقف استخر زیاد است امکان آسیب دیدگی کناف ضد رطوبت بسیار بالاست. همچنین ممکن است پس از مدتی در محل پیچ گچ برگ به سازه کناف پوسیدگی پیش آید که این مسئله ممکن است منجر به ناپایداری کامل سقف کناف شود. به عنوان روشی جایگزین برای سقف استخر میتوان از پانل بوردکس، شیلدکس، گرندکس و یا پانل سیمانی به جای گچ برگ ضد رطوبت کناف MR استفاده کرد. پانل های مذکور مخصوص سقف استخر هستند و در مقابل رطوبت 100% مقاوم هستند. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  6. سلام قیمت اجرا و نصب کناف در شهر دماوند چقدر میشود؟

    1. سلام.. قیمت اجرا و نصب در دو حالت با مصالح و بدون مصالح یا اجرتی استعلام میشود. در حال حاضر با توجه اینکه نصاب کناف در شهر تهران اقامت دارد در صورتی که به شهر دماوند اعزام شود هزینه ایاب و ذهاب و همچنین هزینه اقامت در شهر دماوند را نیز به قیمت نهایی اضافه خواهد کرد. همچنین امکان ارسال تنها جنس کناف به شهر دماوند نیز امکانپذیر است. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  7. سلام مهندس قیمت کناف با ظرفیت تریلی را هم اعلام کنید لطفا. مرسی از سایت خوبتون

    1. سلام.. ظرفیت هر تریلی معادل 10 پالت کناف و حدود 2500 متر مربع میباشد. با توجه به اینکه قیمت کناف در متراژ عمده فروش با قیمت آن در متراژ خرده فروشی متفاوت است و شامل تخفیف میشود، لطفاً جهت ثبت سفارش و مشاوره بیشتر و همچنین کسب اطلاعات فنی از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

    1. سلام.. لیست قیمت کناف درج شده در سایت بر اساس قیمت هر متر مربع گچ برگ کناف و هر متر طول سازه کناف است. برای محاسبه قیمت اجرای هر متر مربع کناف سقف یا کناف دیوار باید 4 فاکتور زیر را در نظر داشت : 1- متراژ گچ برگ مورد نیاز. 2- متراژ سازه کناف مورد نیاز. 3- اجرت و دستمزد کناف کار. 4- هزینه حمل و اجرت کارگری. با جمع این 4 فاکتور قیمت نهایی اجرای کناف سقف و دیوار محاسبه میشود. هزینه اجرای کناف نیاز به محاسبه دقیق دارد. در صورت تمایل به محاسبه قیمت اجرای کناف و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر لطفاٌ از طریق شماره های دفتر با ما در تماس باشید. همچنین در صورت تمایل به اجرای سقف و یا دیوار کناف مقدار نیاز خود را از طریق واتساپ، روبیکا یا ایتا به شماره 09121022495 مهندس صادقی ارسال کنید.

  8. سلام و خسته نباشید
    قیمت کناف چطوری محاسبه میشود؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام.. قیمت کناف سقف و کناف دیوار معمولاً به صورت متر مربعی اعلام میشود. اما قیمت دور باکس نور مخفی و هالوژن چنانچه عرض دور باکس کمتر از یک متر باشد به صورت متر طول و چنانچه عرض دور باکس بیشتر از یک متر باشد به صورت متر مربعی اعلام میشود. همچنین در مورد دیوار کناف نیز اگر دیوار پوششی یک طرفه باشد و یا دیوار جدا کننده دو طرفه باشد قیمت بر اساس متر مربع اعلام میشود اما تفاوت قیمت دارد. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر لطفاٌ از طریق شماره های دفتر با ما در تماس باشید. همچنین در صورت تمایل به اجرای کناف از طریق واتساپ، روبیکا یا ایتا به شماره 09121022495 مهندس صادقی ارسال کنید.

  9. سلام شما فقط فروش کناف دارید یا اجرای کناف هم دارید؟ پروژه ای داریم سمت لواسان که نباز به کناف کشی دارم. لطفاً بنده را راهنمایی کنید

    1. سلام.. امکان فروش گچ برگ کناف با اجرا و همچنین اجرای کناف با جنس نیز مقدور است. همچنین فروش سازه کناف نیز امکانپذیر است. در صورت تمایل نصاب و طراح کناف سقف از محل پروژه بازدید میکند و طراحی و برآورد قیمت کناف کاری نیز اعلام خواهد شد. در صورت تمایل به هماهنگی برای بازدید لطفاً از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر لطفاٌ از طریق شماره های دفتر با ما در تماس باشید. همچنین در صورت تمایل به خرید میزان سفارش کناف را از طریق واتساپ، روبیکا یا ایتا به شماره 09121022495 مهندس صادقی ارسال کنید.

  10. سلام من یک واحد ۱۵۵ متری دارم که میخواستم سقف را کناف کنم و هالوژن بگذارم. آیا امکان بازدید از محل هست؟ لطفاً بنده را راهنمایی بفرمایید

    1. سلام.. بله امکان بازدید حضوری و همچنین طراحی سقف کناف و هالوژن و یا نور مخفی امکانپذیر است. به این منظور لطفاً آدرس محل پروژه را از طریق واتساپ، روبیکا یا ایتا به شماره 09121022495 مهندس صادقی ارسال کنید. طراح و نصاب سقف کناف در اسرع وقت از پروژه بازدید خواهد کرد و پس از بازدید و طراحی نسبت به اعلام قیمت کناف کاری نیز اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *